søndag 11. januar 2009

United-Chelsea postview

Jeg regner med at jeg ikke var den eneste United-fan som ristet litt oppgitt på hodet da jeg så lagoppstillingen mot Chelsea. Giggs og Fletcher sentralt på midten. Foretrukket foran Scholes, Carrick og Anderson, som alle var henvist til benken. Mot Lampard, Ballack og Mikel virket ikke Uniteds sentrale midtbane fryktinngytende. For å toppe det hele var Gary Neville, som ikke har storspilt i sin comback-sesong, dagens høyreback.

Resultat: En opplagt og spillesugen Giggs briljerte tidvis på Old Trafford. I mine øyne var det kun Park og Vidic som var bedre. Fletcher, som alltid spiller OK, leverte helt klart OK+, og Gary Neville har ikke spilt en bedre kamp siden 2006. Totalt sett var det helt klart års(sesong)beste av United. En ryggskadet Ferdinand var ikke engang savnet, takket være Johnny Evans glimrende stopperspill. ”The Special One”, som fulgte kampen ringside, fikk garantert noe å tenke på fram mot CL-møtet i februar.

Det er bare en ting å si: Sir Alex er fortsatt et geni!

Gleder meg til fortsettelsen.

Ingen kommentarer: