mandag 12. januar 2009

Kamwokya United

Etter relativt få blogginnlegg den siste fikk jeg et kick i går kveld, så her kommer tre innlegg, totalt uten sammenheng.

Overfor Thor Haakon må jeg bare beklage at det nok en gang kommer et par fotballrelaterte innlegg. Jeg kunne unnskyldt meg med at Chrisc er bortimot synonymt med fotball, men faktum er at ingen av dagens innlegg faktisk handler om Chrisc. I tillegg til to fotballinnlegg kommer også mitt første seriøse innlegg.

På onsdag gjorde jeg min debut for Kamwokya United. På vår støvete grusbane var det duket for treningskamp mot Wandegeya FC. Til tross for ivrig treningsoppmøte før jul fikk vi aldri spilt noen kamper, men nå var dagen kommet. Oppladningen var nok ikke helt optimal. Nesten to uker med latmannsliv, og sporadisk beachfotball på Zanzibar satte sine spor. Derfor kjørte treneren på med to harde treninger mandag og tirsdag for at muzungoene skulle bli ”fit” til kamp. Resultatet var to stive og støle, norske innslag i Kamwokyas startoppstilling. Til tross stive legger og lår klarte vi oss ganske bra. 0-1 i sekken skylder jeg på manglende kamptrening, men det var nok ingen ulempe for meg at småspillet fra treningene var byttet ut med en overraskende ensformig satsing på longballs. Fra begge lag. Jeg fikk motbevist oppfatningen om at hvite er puslete og svake. Et hode høyere og ti kilo tyngre enn de fleste, og med en forkjærlighet for tøft duellspill var ikke det så vanskelig.

Begge de eksotiske innslagene ga seg i pausen, og så at lagkameratene måtte nøye seg med 1-1, tross x antall stolpeskudd. Nå skal vi ut å reise mye de neste ukene, så det blir nok ikke noen flere kamper på ei stund, nå er i hvert fall debuten unnagjort.

Ingen kommentarer: